Online data collection from the point of psychology teachers

Authors

  • Raphael Klein de Souza Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR) https://orcid.org/0000-0002-6896-4135
  • Rosa Maria Rodrigues Universidade Estadual do Oeste do Paraná
  • Luiz Antonio Rodrigues Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste).
  • Solange de Fátima Reis Conterno Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste).

DOI:

https://doi.org/10.33361/RPQ.2022.v.10.n.24.194

Abstract

This study aims to identify the perception of Psychology professors in relation to online data collection, and whether this research model generates time savings. This is an exploratory study of quali-quantitative approach with data from the web survey applied to psychology professors using LimeSurvey 2.0 tool. Descriptive statistical analysis and thematic content analysis was performed. They were mostly women with high levels of education. The following topics emerged: easier access to the subjects, flexibility and agility; data collection instrument characteristics; lack of interaction between subject and researchers, and weaknesses of on-line data collection. The results confirmed the positiveness results of the on-line survey, but alerts for their suitability to the goals, objects, subjects and research methods.

Keywords: Data collection techniques; Digital technologies; Research methodology.

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Author Biographies

Raphael Klein de Souza, Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR)

Psicólogo. Mestre em Biociências e Saúde pela Universidade Estadual do Oeste do Paraná - Unioeste. Grupo de Estudos e Pesquisas em Práticas Educativas e Saúde.

Rosa Maria Rodrigues, Universidade Estadual do Oeste do Paraná

Enfermeira. Doutora em Educação. Professora Associada na graduação em enfermagem e no Mestrado em Biociências e Saúde na Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste). Grupo de Estudos e Pesquisas em Práticas Educativas e Saúde.

Luiz Antonio Rodrigues, Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste).

Doutor em Ciência da Computação. Universidade Federal do Paraná (UFPR). Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste). e-mail:

Solange de Fátima Reis Conterno, Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste).

Pedagoga. Doutora em Educação. Professora Adjunta na graduação em enfermagem na Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste). Grupo de Estudos e Pesquisas em Práticas Educativas e Saúde.

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Published

2022-08-17

How to Cite

Souza, R. K. de, Rodrigues, R. M., Rodrigues, L. A., & Conterno, S. de F. R. (2022). Online data collection from the point of psychology teachers. Qualitative Research Journal , 10(24), 176–191. https://doi.org/10.33361/RPQ.2022.v.10.n.24.194