Introduction to Giorgi's existential phenomenological research method
DOI:
https://doi.org/10.33361/RPQ.2018.v.6.n.11.228Resumo
Abstract: This article offers a brief introduction to the theoretical bases on which Amededo Giorgi supports his research work with a phenomenological existential approach. In the same way, it shows the different steps followed by that author in order to analyze the collected data in a research.
Keywords: Phenomenological approach; Phenomenology; Qualitative research; Ideographic analysis.
Introdução ao método de pesquisa fenomenológica existencial de Giorgi
Resumo: Este artigo oferece uma breve introdução às bases teórias sobre as quais Amededo Giorgi apóia seu trabalho de pesquisa com uma abordagem existencial fenomenológica. Da mesma forma, mostra os diferentes passos seguidos por esse autor, a fim de analisar os dados coletados em uma pesquisa.
Palavras-chave: Abordagem fenomenológica; Fenomenologia; Pesquisa Qualitativa; Análise Ideográfica.
Downloads
Métricas
Referências
GIORGI, A. (Ed.). Phenomenology and psychological research. Pittsburgh: Duquesne University Press, 1985.
SOKOLOWSKI, R. Introduction to phenomenology. New York: Cambridge University Press, 2000.
MCCALL, R. Phenomenological Psychology. Madison, Wisconsin: The University of Wisconsin Press, 1983.
POLKINGHORNE, D.E. Phenomenological research methods. In: VALLE, R.S.; HALLING, S. (Eds.). Existentialphenomemological perspectives in psychology. New York: Plenum Press, 1989. p. 41-60.
VON ECKARTSBERG, R. Introducing Existential-Phenomenological Psychology. In: VALLE, R. (Ed.). Phenomenological inquiry in psychology: Existential and Transpersonal dimensions. New York: Plenum Press, 1998. p. 3-20.
VON ECKARTSBERG, R. (1998). Existential-Phenomenological Research. In: VALLE, R. Valle. (Ed.). Phenomenological inquiry in psychology: Existential and Transpersonal dimensions. New York: Plenum Press, 1998. p. 21-61.
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Essa revista é licenciada pelo sistema creative commons 4.0, não-comercial.